A Dunaújvárosi Egyetem Bánki Donát Technikumának 11.A osztályos vasútgépész-technikus diákjai tettek üzemlátogatást a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton Antal Lajos kísérőtanárral.
Az iskola tizenegyedik évfolyamán tanulnak először kifejezetten vasúti szakmai tantárgyakat a leendő vasútgépész-technikusok. A vasúti üzemtan órákon megismert berendezéseket, a kötött pálya kellékeit, járműveit és kiszolgáló eszközeit testközelből láthatták a tanulók Fülöp Szilárd koordinátor kalauzolásával. A Gyermekvasút 1948. július 31-én kezdte meg működését. Gyermekvasútként indult, aztán Úttörővasút lett a neve, majd kilencvenes évek elejétől is az eredeti nevét viseli. A 11,7 km hosszúságú hétszázhatvan milliméteres nyomtávú vasút hazánk legmeredekebb vasútvonala. A két végállomás közötti szintkülönbség 235 méter, ami 30 ezrelékes meredekségek felel meg. Műszaki pályára készülő diákoknak sok-sok érdekességgel szolgált a Hűvösvölgyben található fűtőház. A karbantartás alatt álló mozdonyok, forgóvázak és motorok között igazi kuriózum az 1895-ben(!) gyártott kerékeszterga, mely az üzem elhivatott mérnökeinek és technikusainak köszönhetően ma már CNC kerékesztergaként működik. Ugyancsak ritkaság a Gyermekvasút fordítókorongja, mely hazánkban az egyetlen olyan kisvasúti fordítókorong, amely villanymotorral van felszerelve.
Az üzemlátogatást követően bánkis diákjaink menetrendszerinti vonattal tették meg a Hűvösvölgy-Széchenyi-hegy távolságot. Az utazás során a csapat két korábbi gyermekvasutas tagja – Kovács Jónás és Mészáros Nándor – részletes tájékoztatót adott az üzem működéséről, és a kisvasúti üzem sajátosságairól.