Bánki Kódmentor 2.0

Második alkalommal került megrendezésre a DUE Bánki Donát Technikumban a Kódmentor elnevezésű rendezvény. A projekt célja az, hogy a szoftverfejlesztőnek készülő diákok megismerkedjenek azzal, mit jelent valós helyzetben kipróbálni az általuk fejlesztett játékokat és feladatokat, valamint a generációk együttműködését egy feladatvégzési helyzetben.

A 10. D 10. C és 10. E osztály diákjai Antaliné Miss Lilla tanárnő vezetésével három hétig terveztek feladatokat, fejlesztettek játékokat, elkészítették ezek dokumentációját, programoztak robotokat és terveztek pályákat és kipróbáltak generatív AI eszközöket. Ezt követően október 9-én online, majd október 16-án élőben mentorálták a Móricz Zsigmond Általános Iskola 4. évfolyamának kisdiákjait.

Lászlóné Durecz Andrea felkészítésével és együttműködésével, valamint Balláné Spitz Mariann kíséretében érkeztek meg a kicsik, hogy birtokba vegyék az elkészített pályákat. A 12.D önkéntes mentoraik segítségével a 10. D által összeállított és irányított kihívássorozatot teljesítették.

Kipróbálhatták, mit jelent a program hibakeresése (debugolás), létrehozták első kódjaikat Pythonban, 3D figurákat terveztek, fénnyel irányítottak Edison robotot egy „összeszerelési” feladat elvégzéséhez, kódoltak Lego-labirintust, irányítottak MBotot egy óriási pályán és hajtottak végre egy komplex mozgásos feladatot csapatban.

A feladatadás kölcsönös volt, hiszen a kisdiákok is megajándékozták a szervezőket általuk tervezett játékos feladatokkal.

A Meet&Code pályázat és a Maker’sLab programozóiskola támogatásával megvalósult rendezvényről a résztvevő diákok örömteli élményekkel távoztak, reményeink szerint felismerve az informatikai, algoritmizálási és a 21. századi készségek, valamint a soft skillek fontosságát.

Hálásan köszönjük Antaliné Miss Lilla Kolléganőnek és diák segítőinek a színvonalas rendezvényt!